Listing 1 - 10 of 130 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Cooperation on market surveillance of ecodesign and energy labelling in 2012 focused on barriers. The Ecodesign- and Energy labelling directives and regulations are dependent on good market surveillance. Cooperation is necessary for market surveillance to be efficient on a wide range of products. Countries can benefit from each other's surveillance tests/checks and together cover more products and models, and in this way increase the efficiency and effectiveness of the market surveillance, which contributes to a fair playing field, technological development and increased competitiveness.
Choose an application
A new series from designer Sophie Krier looking at processes emerging on the frontiers of design. Every "field essay" is a renewed attempt to formulate a visual grammar for design research. In this issue, the work of American furniture designer Jonathan Muecke is juxtaposed with the architectural photography of Dutchman Bas Princen. The Cranbrookeducated Muecke creates boldly imaginative artifacts -- such as his series of carbon fiber chairs -- that probe the realms of our perception and make us more aware of its mechanisms. Princen, on the other hand, frames built and un-built landscapes -- where typologies blur between office park and science fiction monolith, for example -- to dramatic effect. Both create visual propositions that make room in the space between what we construct and what we experience.
Choose an application
Bridge the gap between business and design to improve the customer experience Businesses thrive when they can engage customers. And, while many companies understand that design is a powerful tool for engagement, they do not have the vocabulary, tools, and processes that are required to enable design to make a difference. Experience Design bridges the gap between business and design, explaining how the quality of customer experience is the key to unlocking greater engagement and higher customer lifetime value. The book teaches businesses how to think about design
Choose an application
Une anthologie consacrée à l'histoire et la théorie du design, les textes proposés offrant au lecteur francophone un panorama rendant compte de la qualité et de la vigueur d'un débat à la fois national et international.
Industrial design --- Design --- History --- Histoire
Choose an application
Provides a clear, useful framework and methods for R&D, including robust technology development, product planning, and product design and development management Quality Strategy for Research and Development integrates the Japanese and Western perspectives on Quality Function Deployment (QFD), updates the strategy of Robust Engineering (RE), and relates their unique frameworks to current, widely adopted philosophies of quality assurance. Featuring real-world case studies, more than thirty tables, and over seventy figures, this essential guide identifies key issues and p
Industrial design -- Data processing.. --- Product design. --- Technology.
Choose an application
Conçu pour assumer une fonction, fut-elle d’ordre symbolique, l’objet créé par l’homme est en effet le fruit, outre l’ingéniosité de son concepteur, des héritages laissés par des prédécesseurs et du contexte socio-politico-économique et technico-scientifique de l’époque qui l’a vu naitre. Il a donc semblé nécessaire, pour le présent ouvrage, sachant que les objets choisis comme témoins y sont présentés dans un ordre pratiquement chronologique, de lier chacun au précédent par un texte décrivant les conditions historiques de sa création. C’est la grande originalité de cet ouvrage, par rapport aux monographies traditionnelles ou aux ouvrages généralistes sur le sujet invariablement en forme de dictionnaire, que de présenter pour la première fois, systématiquement, le contexte socio-culturel dans lequel ces objets de la vie quotidienne sont nés. A ce titre, cet ouvrage de synthèse constitue l’aboutissement de toute une vie d’étude et de rencontres consacrée par Raymond Guidot aux designers tant au Centre de Création Industrielle, au Centre Pompidou que dans l’enseignement Sont ici concernés des objets issus des moyens promus par la révolution industrielle et ses suites qui touchent à la fabrication mécanisée, celle qui vise la production de série, voire de masse. Néanmoins le lecteur rencontrera parfois la pièce unique. Elle peut y être à titre de prototype conçue pour la série, parfois aussi en tant que témoin majeur des temps modernes n’ayant pu être réalisée qu’en passant par les moyens mécaniques, voire informatiques de l’ère industrielle ou post-industrielle. Produite artisanalement, elle s’y trouve aussi, jalon notoire lorsque procédant d’une réflexion qui fut de nature à transcender la routine, elle se pose en référence. Dans cette suite d’objets, on remarque également la présence de nombreux sièges (chaises, fauteuils, divans). Elle procède d’une intention délibérée. Peu d’objets utilitaires dont la famille a proliféré au long des siècles, ont en effet été porteurs tout à la fois des progrès techniques, des effets de style voire de modes passagères, caractérisant les époques, comme l’ont fait les sièges. C’est à ce double titre qu’ici ils interviennent en nombre.
Design --- Design industriel --- Histoire du design --- Industrial design --- History --- Industrial design - History --- Design industriel -- histoire
Choose an application
"3D Design Basics explores basic three-dimensional options for presenting design ideas, including models, paraline drawings, and perspective drawings. Students will be exposed to a variety of model-building tools and methods and will learn how to start designing with quick rip-and-tear models."--P. [4] de la couv.
Industrial design --- Architectural design --- Three-dimensional display systems. --- Data processing.
Choose an application
Collection of selected, peer reviewed papers from the 2013 2nd International Conference on Industrial Design and Mechanics Power (ICIDMP 2013) August 24-25, 2013, Nanjing, China. The 216 papers are grouped as follows: Chapter 1: Mechanics, Dynamics of Systems, Structures, Fluids; Chapter 2: System Modeling, Analysis, Simulation, Software; Chapter 3: System Design, Testing, Identification, Monitoring Technologies; Chapter 4: Materials and Technologies of Material Processing; Chapter 5: Sensors, Measurements, Automation and Controls, Robotics; Chapter 6: Signal and Data Processing, Information T
Industrial design --- Mechanical engineering --- E-books --- Power (Mechanics)
Choose an application
Quand le design... devient collectif est le deuxième ouvrage de la collection " Quand le design... " lancée en 2012 par la Cité du design. Cette collection rend compte d'interventions de designers dans diverses situations : l'entreprise, ici l'implication dans des collectifs, bientôt dans la ville, etc. Sur une idée du Collectif Designers+, il est ici question de la forme collective que prend parfois le travail de design. Cet enjeu du commun, du groupe est évidemment celui du Collectif Designers+, organisation originale dans le design français, qui a souhaité partager son expérience, dévoiler sa genèse, relater ses succès et difficultés. Comment se construisent les collectifs ? Que produisent-ils ? Comment répondent-ils à la commande ? Quels sont les défis qu'ils affrontent ? Autant de questions auxquelles les témoignages recueillis et mis en forme par Nadine Fageol et Max Rivière apportent quelques réponses.
Group work in art --- Industrial design --- Travail collaboratif --- Design industriel
Choose an application
Production management --- industrial design --- productontwikkeling --- industriële vormgeving --- productontwikkeling
Listing 1 - 10 of 130 | << page >> |
Sort by
|